Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to działanie, które ma na celu osiągnąć przez daną witrynę wysokie pozycje w Google i innych wyszukiwarkach, na wybrane frazy kluczowe. To ile kosztuje pozycjonowanie stron, uzależnione jest od wielu czynników. Żeby wycenić pozycjonowanie konkretnej strony internetowej, to na początek musi zostać wykonana dogłębna analiza. Zostanie oceniona przede wszystkim treść, która znajduje się na stronie internetowej, a także frazy kluczowe, które mają być pozycjonowanie oraz linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Sama grafika oraz długość tekstów również mają wpływ na pozycjonowanie stron.

Na koszty pozycjonowania strony internetowej wpływa również konkurencja, która również chce się pozycjonować na wybrane słowa kluczowe. Dlatego każdy klient od firmy pozycjonerskiej powinien otrzymać indywidualną wycenę. Możemy zdecydować się na stałą opłatę miesięczną albo też wynagrodzenie, które uzależnione jest od osiąganych wyników. Najpopularniejsze jest pozycjonowanie Long Tail. Więcej za pozycjonowanie strony będziemy musieli również zapłacić w przypadku gdy wykonywane było już pozycjonowanie strony w sposób niezgodny z zaleceniami Google i przez to strona internetowa została ukarana. Pozycjonerzy wtedy muszą wykonać większy nakład pracy, aby na początek ściągnąć filtry, które nałożyło Google i dopiero przejść do optymalizacji i pozycjonowania serwisu.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron i jak długo trwa?

Pozycjonowanie strony internetowej na kilka kluczowych fraz może kosztować niecałe 1000 zł miesięcznie. Natomiast w przypadku dużych serwisów, które pozycjonowane są na kilkanaście lub kilkadziesiąt fraz kluczowych, które w dodatku są bardzo konkurencyjne, może nas kosztować nawet 5000 zł miesięcznie. Pozycjonowanie stron internetowych może być zlecone na okres kilku miesięcy, ale zawsze najlepiej jest zdecydować się na stałą współpracę i stałe pozycjonowanie.

Najgorszym rozwiązaniem, jakie możemy zapewnić swojemu serwisowi, jest wybranie najtańszej oferty pozycjonowania dostępnej na rynku. Najczęściej, gdy ktoś proponuje nam pozycjonowanie strony internetowej za około 200 zł miesięcznie, to znak, że pozycjonowanie będzie wykonywana w sposób nieetyczny co może doprowadzić do bana od Google. Firmy, które zajmują się profesjonalnie pozycjonowaniem stron internetowych, wyceniają swoje usługi najczęściej w kwotach od 2500 zł do 5000 zł miesięcznie.

Jeśli więc zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej, to nie warto decydować się na automatyczne programy, które będą zostawiać link do naszej strony w kiepskich serwisach lub forach dyskusyjnych albo sekcjach komentarzy. Taka metoda jest traktowana przez Google jako manipulowanie wynikami wyszukiwania i takie witryny najczęściej otrzymują kary od Google lub są całkowicie usuwane z wyników wyszukiwania.

Czy warto postawić na bezpieczne i solidne pozycjonowanie strony?

Każda firma pozycjonerska, która fachowo podchodzi do realizacji pozycjonowania dla swoich klientów, będzie już na wstępie informowała, że jest to proces czasochłonny i efekty mogą pojawić się po kilku tygodniach. Jednak takie mechanizmy są jak najbardziej bezpieczne i dzięki temu będziemy mogli uzyskać stałe pozycje w wyszukiwarce Google oraz innych wyszukiwarkach. Pomoże nam to ściągnąć mnóstwo wartościowego ruchu z wyszukiwarki, a w ten sposób zwiększymy liczbę pozyskanych nowych klientów, a to przełoży się na zyski firmy.

Dobra agencja SEO pomoże nam również przeprowadzić darmowy audyt, aby stwierdzić które rzeczy należy poprawić na naszej stronie internetowej, aby skutecznie się pozycjonować. Kiedy taka analiza zostanie ukończona, to dopiero wtedy będziemy mogli dokładnie dowiedzieć się, ile kosztuje pozycjonowanie stron.

Profesjonaliści od pozycjonowania będą stosować tylko legalne metody, aby nie narażać swoich klientów na straty finansowe. Doświadczenie oraz zaufanie od swoich klientów to bardzo ważne czynniki, które wpływają na wizerunek firmy na rynku, a także na pozyskiwanie nowych klientów.

Czy można raz zdobytą pozycję w wyszukiwarce utrzymać na zawsze?

Jednym z mitów pozycjonowania jest to, że można raz wypozycjonować stronę internetową na daną frazę kluczową i na zawsze być na pierwszym miejscu wyszukiwaniach. Nigdy nie powinniśmy korzystać z usług firm składających takie obietnice, ponieważ pozycjonowanie jest procesem ciągłym i jeśli je przerwiemy w jakimkolwiek momencie, to strona znowu zacznie spadać w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Mimo iż efekty pozycjonowania są długotrwałe i nawet po zakończonych pracach optymalizacyjnych będziemy mogli cieszyć się osiągniętymi wynikami, to ten stan niestety nie będzie trwało wiecznie. Dlatego, kiedy zdecydujemy się już na pozycjonowanie strony internetowej, to powinniśmy zdecydować się na stałą współpracę i stałą strategię promocyjną.

Wielu przedsiębiorców uważa, że pozycjonowanie strony internetowej nie ma sensu, ponieważ jest to dodatkowy koszt dla firmy. Jednak właściciele serwisu, którzy zdecydowali się na stałe pozycjonowanie, mogą być zadowoleni z efektów, ponieważ codziennie na ich strony internetowe trafia bardzo dobry i organiczny ruch, który zamieniany jest w klientów.

Czy opłaca się pozycjonować stronę internetową?

Według danych Google jest obecnie najpotężniejszą wyszukiwarką w Polsce oraz na całym świecie. Najwięcej użytkowników trafia na strony internetowe poprzez wpisywanie haseł w wyszukiwarce. Najczęściej są to osoby, które szukają konkretnych produktów lub usług i gdy dostarczamy im wartościowych informacji, to będą zainteresowani, aby dokonać zakupu w naszej firmie.

Oczywiście, żeby pozyskać tak wartościowy ruch, to na początek musimy osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce. W ten sposób każdego dnia na naszą stronę trafia kilkanaście lub kilkadziesiąt, a nawet kilkaset osób, które będą zainteresowane tym, co oferujemy. Będziemy mogli bardzo szybko i prosto dotrzeć do nowych użytkowników, którzy z bardzo dużym prawdopodobieństwem staną się naszymi stałymi klientami. Dodatkowo pojawiające się w wynikach organicznych będziemy odpowiadać na ich bezpośrednią potrzebę i dostarczać informacji, które aktualnie wyszukują w internecie.

Takie rozwiązanie pozwoli nam zwiększyć rozpoznawalność naszej marki w internecie, a także rozwijać biznes w możliwie jak najkrótszym czasie. Dodatkowo, kiedy wybierzemy dobrą firmę pozycjonerską, to otrzymamy specjalny panel, gdzie będziemy monitorować na bieżąco wszystkie frazy kluczowe, które zleciliśmy do pozycjonowania. W ten sposób bardzo łatwo będziemy mogli zmierzyć wyniki i sprawdzić, czy inwestycja przynosi oczekiwany zwrot. Niestety nie da się ustalić konkretnej ceny za pozycjonowanie każdej strony internetowej i dlatego każdy serwis wyceniany jest indywidualnie. To ile kosztuje pozycjonowanie stron, zależy od wielu czynników i najlepiej jest na początek  zlecić przeprowadzenie darmowego audytu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *